Pages

Friday, May 25, 2012

Musim Cuti...

Okeyh, bermula weekend ni bermula la cuti untuk student2 UiTM selama seminggu sempena Hari Gawai (time aku dulu takde lak bagi cuti gawai sampai seminggu... *envy). Walaupon aku tak study lagi dah, tapi aku consent benda neh coz de ramai lagi member2 aku kat UiTM tuh.... Since aku selalu gak melepak ngan member2 UiTM neh so kena la ambik tahu.... Then bermula minggu depan pulak sekolah pulak yang nak start bercuti...

Musim2 cuti ni, apalagi, bukan main banyak agi jemputan kawen & tak kurang ramai gak la yang nak tunang.... Okeyh, kalau aku nak kire satu persatu jenuh la jugak kan.... So aku mention la member2 yang aku agak rapat. Yang paling dekat esok la... salah sorang member Geng Koroks (hahahahaa....sape ntah wi nama geng camneh...but nevermind, we are buddies forever) nak tunang hari ni dan kebetulan bersamaan bufday die... So aku nak wish selamat hari lahir & selamat menjadi tunangan orang.... Esok gak sorang agi member sebaya tapi aku tak pernah sekelas pon ngan die kawen esok... Aku rasa macam ramai jugak yang kawen hari ni terutama yang duksebelah Kelantan & Terengganu sebab esok weekend kat sana kan....

Okeyh, then luse plak, hari ahad, rumet aku plak sambut menantu (nasib la...saya duduk sebilik ngan wife orang...huhuhu). Minggu depan plak, aku dengan bangganya dah mengapply cuti untuk balik kampung yang dah agak lama aku tak jejak (lebey kurang 2bulan je pon... poyo je lebey...heee). 1May aku baru nak gerak balik kampung, tapi 1May 2 gak de wedding member kat kampung... Macam tak kena kalau tak attend... Lama kitorang sekelas time skolah dulu2... Harap2 sempat la attend. Then 2May de 2wedding member2 time dip dulu... Groom & Bride da bagi invitation card by hand... Aku dah rasa segan kalau tak pegi nih.... Kalau takde aral saya datang okeyh... Dan my officemate tunang juga on 2May.. 3May pon de wedding member, sblh groom plak..

So bila my mom tahu yang anak die nak balik, dengan happynya bertanya bila nak balik & bila nak kena attend wedding member tuh... Maybe dengan harapan boley la spend time dengan my mom kan... So cakap la... Balik 1 until 3 June, wedding member 1,2 & 3 June... Terus my mom sambung, 4June aku plak sambung wedding......

Tengok orang kawen memang la teringin nak kawen kan, but sorry to say... Maybe I am not ready to enter a new level in my life yet... Dats y la kot.... Hahahaha... (well... maybe dats only 1 of da reason la kan... selain memang takde jodoh lagi kan...).

So to all my member2 yang nak bertunang, yang baru bertunang, yang nak kawen & baru kawen... Wish u ollz Selamat Bertunang & Selamat Pengantin Baru... Mana yang saya tak dapat attend minta maaf minta ampun... Semoga u guys be happy with yourlife partner okeyh... Then lepas tu saya nak tengok anak sedara yang kiut miut okeyh... Luv u ollz guys...

-PUTRISYAABAN-

2 comments: