Pages

Saturday, June 16, 2012

Dipaksa dan Merelakan

Sejak dua menjak ni tak tahu kenapa aku de banyak sangat kerja kat opis...Padahal before ni sampai aku mengeluh tak tau nak wat pe. Yelah, kalau de client2 aku yang trade before nip on smua trade on9 jek (maknanye kerja aku tengok monitor tu then monitor order dorang dorang de problem ke tak...) Okeyh, bermula dari dis week, my team leader nak buat briefing bout stock everyday based on our researcher’s research report (maksudnye daripada pe yang researcher daw at analysis tu, kitorang kena fahamkan and then evaluate and tengok pe result, achieve or tak.....)

Neways aku tak kisah sangat buat benda2 camtuh since aku pon memang suka wat evaluation ni. At least aku tak mati kebosanan (or kesejukan) kat opis tuh. Cuma yang tak syoknya sebab dalam waktu ni aku de banyak form yang pending, nak kena settle contra losses client aku yang tersayang sorang tuh dengan 1IPO yang baru lepas listing yang still tak tau performance die camne and then IPO yang baru je lepas tutup (FELDA la tuh.... Or FGVH Berhad). Oh ye, terlupa lak,tambah lagi satu IPO yang bakal menjelang tibe within next 2 or 3 weeks (tak dapat dipastikan... Agak aje la sebab exposure da kuar kat web SC kan...)
Okeyh,yang tu semua cuma nak gambarkan kerja yang makin bertambah kat opis tuh. Sekarang ni baru aku nak masuk bab apa yang aku dipaksa dan apa yang aku merelakan diri aku ni dipaksa. Ni semua pasal keje la yang aku duk membebel je pasal keje dari tadi. Sebenarnya aku ingat je yang team leader aku suh aku register exam untuk futures & option within bulan JUN 2012!!! Tapi sebab kesibukan aku tu, aku lupa nak tengok date untuk exam dan juga tak terambik langsung nota-nota yang perlu aku study (Walaupon sebenarnya aku sangat2 takde niat nak ambik exam tuh...) Nak dijadikan citer, bila da masuk bulan JUN, aku punye team leader tanya bila date exam aku (yang sebenarnya aku tak pernah peduli papepon lagi...) Disebabkan time tu aku tengah khusyuk mengisi form client aku, tanpa angkat muka aku jawab, tak register lagi, tak wat papepon lagi... (Teruk tak aku???)

Dan sekarang ni aku dengan keterpaksaan merelakan ambik buku2 nota yang perlu aku study & pilih date untuk aku exam. Disebabkan aku perlu sit exam tu secepat yang mungkin (sebabnya janji nak wat bulan JUN... Bulan JUN da separuh da pown....),  date yang paling sesuai untuk aku sit exam tu adalah 10 JULY, 2012 (di mana itu adalah tarikh yang amat penting untuk aku sekarang ni....) Sekarang ni aku decide nak ambik exam tuh 11 JULY, 2012. Guys, doakan aku terus pass, aku da taknak peningkan kepala aku lagi. Itupon baru 1paper.Lagi 1paper yang memerlukan lebih perhatian tu tak tau la bilaplak aku nak ambik... (Yang sebenarnya aku nak ambik cepat2 sebab aku kena bond dengan company selama 2tahun AFTER lesen kuar..... Maksudnya lepas aku da lulus both exam)

Owh plizzzz.... Aku sudah mula pening sebelum start study!!! Kepala otak dah hampir berkarat neh!!!!
 
 -PUTRISYAABAN-

No comments:

Post a Comment